Apakah Acupressure?

Apakah Acupressure?

Perkara yang ironis tentang jenis kuno tradisional perubatan yang asalnya tarikh kembali ribuan tahun adalah bahawa sering kali mereka lebih selamat, dan lebih berkesan daripada ubat-ubatan moden, yang kadang-kadang boleh menyebabkan kesan sampingan yang lebih daripada yang mereka bernilai. Ada satu bidang keseluruhan pengajian di belakang sains yang menyokong amalan akutekanan, dan ia berkisar pemeriksaan tekanan mata strategik pada tubuh manusia. Pengamal ini perubatan Cina purba mempunyai 50 abad yang boleh digunakan untuk menyempurnakan aplikasinya, dan keputusan halus penerima rawatan akutekanan dapat menikmati hari ini mencerminkan sains perubatan yang kukuh di sebalik itu semua. Ia adalah satu fakta yang diketahui bahawa sebagai hasil sampingan daripada selok-belok sistem saraf manusia, mengenakan tekanan dengan tempat tertentu pada tekanan menyebabkan badan dan sebab-sebab lain ketidakseimbangan badan untuk dilepaskan.

Bagi seseorang yang tahu apa-apa tentang teknik belakang akutekanan, menyaksikan sesi yang berlaku, dan dilihat tekanan dan melegakan kesakitan yang seolah-olah ajaib yang berlaku boleh agak penglihatan untuk melihat. Pada pandangan pertama, ia boleh menyerupai sejenis urut tisu yang mendalam, tetapi urutan yang mensasarkan jenis yang sangat berbeza daripada tisu, dan mempunyai tujuan yang sangat berbeza dari akutekanan. Pengamal Acupressure berusaha untuk merangsang kelompok saraf untuk memohon jawapan, manakala tukang urut cenderung untuk mensasarkan berkas tebal serat otot. Dari segi melegakan tekanan, keputusan awal boleh agak sama, tetapi kesan yang berpanjangan akutekanan sangat berbeza.

Orang Cina kuno percaya bahawa dengan merangsang bahagian-bahagian tertentu badan, aliran semulajadi tenaga aura manusia, juga dikenali sebagai Chi, boleh lebih mudah dikembalikan kepada keadaan keseimbangan. Ini, seterusnya, menggalakkan rintangan yang kuat dan semula jadi terhadap penyakit, dan secara amnya membolehkan penerima untuk mewujudkan keadaan yang lebih fokus dan tenang fikiran. Kita boleh melihat bukti zaman moden daripada "aliran tenaga" badan jika kita mengikuti perkembangan penerima tetap rawatan akutekanan. Lebih kali daripada tidak, mereka melaporkan bahawa tabiat tidur mereka telah menjadi lebih terkawal, dan oleh kerana mereka telah mula menerima rawatan akutekanan secara tetap, mereka bangun dari tidur dengan azam baru dan positif, dan kesediaan untuk menghadapi hari tetapi mereka tidak mengenal usia. Ketidakselesaan sendi, dan jenis semula jadi sakit bahawa pesakit-pesakit ini telah menjadi biasa dengan selama bertahun-tahun mengalami tiba-tiba hilang apabila mereka mula menjalani regimen akutekanan biasa.

Aplikasi yang betul tekanan ini kepada perkara-perkara sensitif pada sistem saraf manusia merangsang pelepasan beberapa yang berlaku secara semulajadi bahan kimia dalam badan, yang paling penting yang menjadi endorfin. Dengan menggalakkan keadaan yang berlaku lebih semula jadi kesejahteraan yang tidak memerlukan penggunaan ubat untuk mengekalkan, pakar akutekanan bertujuan untuk membenarkan badan pesakit mereka untuk menjadi bebas hidup luar biasa, dan dunia buatan. Lagipun, perubatan Cina purba telah lama dipromosikan kepercayaan bahawa ini jenis pergantungan kepada ubat-ubatan tiruan dan makanan tambahan adalah apa yang menyebabkan badan menjadi sakit dan lemah di tempat pertama. Melalui permohonan yang betul sentuhan manusia yang mudah, kualiti yang lebih besar daripada kehidupan dapat direalisasikan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar