Diabetes dan Homeopati

Diabetes dan Homeopati

Diabetes telah menjadi tersebar begitu luas bahawa ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk mencari kanak-kanak yang sedang sekolah muda yang mengalami ia. Ia telah lama dianggap sebagai penyakit gaya hidup. Namun, tidak ada penawar kepada mereka yang ditimpa oleh penyakit kencing manis. Sebilangan besar sumber dan kumpulan sokongan telah muncul untuk mengambil kesempatan daripada yang sakit dan yang mengaku membuat pesakit kencing manis tinggal lebih lama dan dengan kualiti sedikit hidup yang lebih baik tetapi meminta pesakit kencing manis dan anda serta-merta akan tahu bagaimana sedikit digunakan mereka adalah dari pesakit.

Doktor tradisional merawat kencing manis dengan gabungan sekatan pemakanan dan insulin. Dos harian insulin tambahan diberi makan atau disuntik kepada pesakit kencing manis terus meningkat dalam kebanyakan kes dan ada kesan sampingan yang banyak. Pesakit terus menderita dengan intensiti yang semakin meningkat dan bilangan masalah tambahan disebabkan oleh insulin yang asal sintetik atau haiwan. Beliau mencadangkan untuk berdamai dengan diabetes dan beberapa jenis ubat lagi yang ditetapkan untuk mengekalkan kesan-kesan sampingan di dalam semakan.

Diabetes bukan penyakit tetapi hanya gejala yang wujud terlebih dahulu malady dalam. Mengabaikan yang wujud terlebih dahulu malady dan melakukan apa-apa tentang ia memastikan pertumbuhan tidak terkawal malady dalam. Brilliance homeopati terletak pada bahawa ia mengakui bahawa penyakit yang wujud terlebih dahulu kemudian merawat dan menyembuhkan ia melalui ubat yang serupa dalam gejala kepada gejala yang ditunjukkan oleh pesakit. Seperti mana-mana penyakit kencing manis yang lain juga hanyalah manifestasi luaran yang kekalutan tenaga kehidupan dalam.

Homeopati mempunyai kuasa untuk mengenal pasti dan mengubati setiap kekacauan tenaga kehidupan dalam. Terdapat potensi untuk melalikan setiap janin terhadap mana-mana kekacauan sedemikian dan dengan itu bertindak sebagai pencegahan benar untuk semua penyakit kronik yang melanda umat manusia. Diabetes juga boleh dirawat sebelum penyakit ini telah mempunyai peluang untuk merosakkan organ-organ dalaman. A berfungsi lesu beberapa organ-organ dalaman seperti dalam kes-kes peringkat awal diabetes tidak boleh dikelirukan dengan kerosakan kepada mereka. Penawar A adalah sangat baik mungkin dan amat dikehendaki pada peringkat itu tetapi tiada diabetes pergi ke homeopati kerana publisiti negatif diberikan kepada homeopati oleh masyarakat perubatan doktor tradisional.

Sekiranya setiap diabetes diberi peluang dengan kaedah perubatan homeopati tulen di peringkat awal bilangan pesakit kencing manis akan berkurangan kepada peratusan tidak penting. Tetapi malangnya yang tidak mungkin berlaku, kerana logik homeopati untuk merawat keseluruhan gejala setiap pesakit secara berasingan untuk memastikan bahawa tidak ada dua pesakit kencing manis mendapatkan jenis yang sama rawatan dan ini bermakna tidak akan ada ubat yang dipatenkan untuk kencing manis. Tetapi homeopati adalah satu-satunya sistem yang mempunyai rawatan yang benar berpotensi untuk setiap pesakit kencing manis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar