Ibu bapa - Tanda-tanda Herb Mabuk

Ibu bapa - Tanda-tanda Herb Mabuk

Joey berjalan ke ruang tamu, dan memulakan perbualan dengan meja kopi. Beliau baru sahaja di dalam, di mana suhu adalah pada pertengahan dua puluhan dan salji telah jatuh cepat. Kakaknya terkejut bahawa dia telah di luar berbaju, dan komen-komen yang pelik, tetapi apabila Joey seolah-olah mendapat jawapan daripada meja kopi, dia berlari untuk ibu mereka.

Ia mengambil sedikit lakukan untuk mendapatkan Joey ke bilik kecemasan. Pada mulanya dia tahan, tetapi dia jatuh ke dalam keadaan pengsan pada drive ke hospital. Apabila dia berada di hospital, dia tidak sedarkan diri. Para doktor dan jururawat telah stumped, sehingga mereka telah melalui saku. Dua paket benih bunga ada di dalamnya, salah kebanyakannya kosong. Apa yang ada dalam paket? Benih dari kilang Moonflower itu.

Joey fiksyen kami bernasib baik. Dia mendapat ke hospital dalam masa dan ada seseorang yang tahu kilang berkenaan. Ia adalah nama rasmi adalah datura inoxii, dan ia adalah satu sepupu nightshade maut, aka Jimson rumpai. Jika dia tidak menerima rawatan segera, ia akan mati.

Tumbuhan ini menutup sistem saraf pusat. Ia menyebabkan pening, halusinasi, lesu, koma dan kematian, biasanya dalam masa yang singkat. Terdapat laman web dalam talian yang menerangkan bagaimana untuk menyediakannya, walaupun saya tidak akan berbuat demikian. Ini bukan murah, tinggi undang-undang, ia adalah pembunuh.

Itu bukan satu-satunya pokok yang boleh menjadi masalah. Pokok sangkakala malaikat dan benih kemuliaan pagi juga boleh menjadi ancaman kepada golongan muda untuk mencari cara baru untuk mendapatkan tinggi. Dunia herba juga boleh menimbulkan ancaman. Herba dianggap sebagai makanan tambahan, dan banyak herba kuat boleh dibeli oleh sesiapa sahaja, pada sebarang usia. Mengetahui apa yang mereka dan apa yang mereka lakukan adalah penting untuk melindungi anak anda.

Kava Kava: Dalam dos yang kecil untuk tempoh masa yang amat singkat, herba * ini * mungkin selamat. Ia digunakan oleh pakar herba untuk membantu orang di bawah tekanan berehat. Ia mempunyai dua masalah; satu adalah bahawa ia boleh melakukan kerosakan serius kepada organ-organ dalaman. Yang kedua adalah bahawa ia boleh menyebabkan mabuk. Orang telah ditangkap dan disabitkan kesalahan memandu di bawah pengaruh selepas mengambil Kava Kava.

Lobelia: Jika seseorang mengambil lobelia dan bertahan, mereka mungkin tidak akan bersedia untuk mengambil sekali lagi. Ia adalah pencahar yang sangat ganas, yang bermakna bahawa anda akan pergi di kedua-dua hujung. Ia adalah lebih kuat daripada sirap ipecac di jabatan itu. Walau bagaimanapun, ia tidak digunakan untuk tujuan itu kerana ia juga menutup sistem saraf pusat. Ia boleh menyebabkan jantung berhenti berdenyut dan orang yang mengambil ia juga boleh berhenti bernafas.

Buah Pala: Setiap sekali-sekala, fad teh pala radiasi RF. Tukang masak boleh melihat bahawa tidak lebih daripada satu perlapan daripada satu sudu teh rempah ini pernah dipanggil dalam resipi. Ini kerana ia juga menyebabkan sistem saraf ditutup. Walau bagaimanapun, ia boleh menyebabkan loya dan muntah-muntah sebelum terlalu banyak dimakan, yang cenderung untuk mengekalkan penggunaan dalam daftar pada tahap tertentu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar