Keajaiban Teh Sebagai Perubatan Herba

Keajaiban Teh Sebagai Perubatan Herba

Masalah kesihatan adalah salah satu kebimbangan bahawa kebanyakan kita yang dilakukan selain daripada isu kewangan. Kebangkitan ancaman baru yang berbeza dalam kesihatan manusia membawa kesedaran dalam cara yang berbeza bagaimana untuk menguatkan sistem imun. Salah satu Arah aliran baru dalam menjadi sihat adalah ubat alternatif yang mementingkan kesihatan orang menggunakan. Pada kadar menggiatkan isu-isu kesihatan supaya ubat-ubatan herba populariti.

Ubat-ubatan herba adalah semulajadi yang datang kebanyakannya daripada tumbuh-tumbuhan walaupun hari ini ia dikenali sebagai makanan tambahan. Yang digunakan untuk ubat-ubatan herba telah dianggarkan berusia sejak zaman purba. Untuk kesihatan orang sedar yang tidak mahu doktor perubatan tradisional ditetapkan, perubatan herba adalah alternatif yang baik dalam menyembuhkan penyakit yang mudah kepada yang lebih serius seperti kanser.

Selain daripada kurang mahal, ubat-ubatan herba yang dikenali kerana tidak mempunyai kesan sampingan. Salah satu ubat yang popular herba kebanyakan kita minum adalah teh. Orang minum teh walaupun maharaja dalam tempoh awal masa tanpa mengetahui manfaat sepenuhnya seseorang itu boleh mendapatkan dalam meminumnya. Dalam tahun-tahun awal, minum teh pada waktu petang telah kastam di beberapa negara untuk tujuan bersosial. Hari ini, teh dipandang tinggi sebagai ubat alternatif untuk metabolisme dan penyakit serius yang lain.

Manfaat teh adalah segelintir untuk ini daun kecil. Seperti manfaatnya, varian teh banyak dan masing-masing dikenali dalam menyembuhkan beberapa penyakit walaupun semua varian teh bermanfaat dan baik untuk kesihatan. Teh hijau dan teh hitam hanyalah antara varian teh dan yang paling popular untuk peminum teh. Teh minum kerap dikenali untuk melawan:

Cancer
Orang yang minum teh beberapa cawan sehari akan cenderung mempunyai peratusan yang lebih kecil mempunyai apa-apa bentuk kanser terima kasih kepada EGCG yang terdapat dalam teh hijau.

Anti Penuaan
Jika anda bimbang terlalu banyak mempunyai kedutan atau apa-apa tanda-tanda penuaan, anda perlu mula minum teh sekarang.

Fight Alahan
Jika anda mempunyai alahan dan suka mengambil ubat-ubatan, minum teh adalah sangat membantu untuk menyekat reaksi alahan.

Juga minum teh adalah cara yang baik untuk menurunkan berat badan selain daripada diet dan senaman. Jadi apa yang ada dalam daun teh yang menyembuhkan beberapa penyakit? Jawapannya adalah polifenol yang terdapat dalam teh. Ini polyphenos adalah terdiri daripada catechin. Hanya teh hijau mengandungi epigallocatechin gallate (EGCG) yang terdapat dalam catechin yang paling sel-sel kanser perjuangan.

Senarai faedah teh menyimpan untuk menambah sebagai penyelidik menjalankan tugas mereka untuk menyelidik potensi teh sebagai perubatan herba. Semua varian teh mempunyai polifenol dan catechin yang bertindak sebagai antioksidan yang menyimpan membersihkan badan kita dan sihat.

Setiap orang harus sedar dan bertanggungjawab apabila ia datang kepada kesihatan. Tiada siapa yang selamat melainkan anda menjaga badan anda. Dengan berbuat demikian, ubat-ubatan alternatif membantu badan kita dilindungi daripada penyakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar