Masalah peluh - Cara Mengalahkan Peluru berpeluh

Masalah peluh - Cara Mengalahkan Peluru berpeluh

Masalah peluh adalah sangat memalukan dan berat untuk menangani. Oleh kerana ia menghadkan aktiviti orang itu terhadap kehidupan harian. Biasanya, orang tidak faham terikan menangani dan mencegah peluru berpeluh (berpeluh berlebihan) kerana ia adalah sesuatu yang di luar kawalan kami. Ia memberi kesan kepada ramai orang di mana tangan, kaki, atau ketiak adalah lembap, melekit atau basah dengan peluh dari pagi sehingga malam dalam keadaan cuaca yang berbeza. Bagi sesetengah penawar bagi masalah peluh mereka dengan menggunakan antiperspirant yang menghilangkan rasa basah, manakala ada yang menggunakan deodoran untuk menghapuskan punca bau oleh peluh berlebihan.

Tetapi kita semua tahu bahawa kadang-kadang peluh berlebihan boleh menjadi punca keadaan perubatan asas. Sejak berlakunya peluh adalah sangat biasa dan ia biasanya tidak menyebabkan apa-apa kebimbangan, ia mungkin tanda-tanda dan gejala gangguan perubatan.

Seseorang yang mempunyai masalah peluh biasanya tidak sedar bahawa mereka mempunyai bau yang buruk kerana ada yang tidak dapat mengesan molekul tertentu dan lubang hidung mereka hanya boleh mengesan bau bawang putih atau kari tetapi tidak pernah, tidak pernah bau dari ketiak mereka !!

Bau badan (Bromhidrosis) boleh dihapuskan dengan kebersihan yang betul dan gaya hidup sihat.

Yang pertama dan utama adalah untuk mandi setiap hari dan basuh dengan sabun ketiak anda, pangkal paha, dan kaki di mana kelenjar peluh banyak berada. Ia mengurangkan peluh dan mengurangkan bilangan bakteria di atasnya. Jika anda berpeluh sedalam-dalamnya anda mungkin perlu untuk mandi sekurang-kurangnya dua atau tiga kali sehari.

Jadikan ia satu tabiat harian untuk menggunakan antiperspirants untuk mengurangkan peluh dan deodoran dengan menyembunyikan bau peluh dengan wangian. Sebaik-baiknya menggunakan roll-on kerana ia lebih berkesan untuk berpeluh berat.

Anda perlu mencukur ketiak anda kerana rambut yang menyediakan tempat untuk peluh untuk berpaut dan memberikan bakteria pada kulit tempat pembiakan yang subur yang menyebabkan bau badan.

Anda perlu untuk mencuci pakaian anda dengan sempurna, terutamanya bahagian yang bersentuhan dengan kawasan berpeluh seperti stokin, seluar dan baju. Dan sentiasa ingat tidak pernah memakai pakaian semalam.

Anda boleh menggunakan pad peluh ketiak jika anda mengalami peluh ketiak berlebihan untuk menyerap kelembapan dari pakaian yang boleh menghilangkan peluh noda.

Tetapi ada beberapa orang yang tidak bernasib baik bahawa semua kaedah di atas tidak mempunyai kesan dan penawar peluh boleh menjadi sukar difahami kepada mereka. Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa orang-orang yang tekanan dan saraf mempunyai kecenderungan untuk berpeluh sedalam-dalamnya. Mereka dinasihatkan supaya mengubah gaya hidup mereka dan untuk berehat dan mengambil perkara yang mudah.

Makanan yang anda makan menyumbang kepada kepahitan keadaan ini. Cuba untuk mengelakkan makanan tertentu seperti kari, bawang putih, bawang merah, dan makanan pedas seperti Tai atau masakan Mexico untuk menghilangkan bau badan. Bagi orang yang kencing manis, mereka perlu mengelakkan gula yang tinggi dan makanan segera untuk mencegah peluh berlebihan. Di atas segalanya, minum air yang banyak!

Satu ubat rumah biasa untuk asas peluh berlebihan pada kajian terkini telah menunjukkan bahawa teh sage membantu mengurangkan berpeluh. Teh Sage kini telah digunakan dalam deodoran moden.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar